UPPDATERAT: Föreningens gruppanslutning hos ComHem fungerar återigen!

Brf Ribbans gruppanslutning hos ComHem (TV mm) är för tillfället helt ur funktion. Det har under kvällen kommit väldigt mycket olika information till de som ringt till ComHems kundservice. Allt ifrån att de inte vet vad som är fel till att man helt enkelt avslutat anslutningen helt i hela Sverige.

Brf Ribbans styrelse har inte fått någon information som vi anser är tillförlitlig då kundsupport för företagskunder är öppen dagtid. Vi kommer att vara i kontakt med ComHem under dagen 24 november för att reda ut detta. Om det nu är så att ComHem av någon outgrundlig anledning har avslutat coaxialanslutningen helt till vårt område har de begått ett avtalsbrott. Detta då vi är en egen gruppavtalskund som har betalt för gruppavtalet för denna 4e kvartal 2017 (fram till 20171231). Avtalet är INTE uppsagt från någon sida, ej heller omförhandlat. Har avtalsbrott begåtts kommer styrelsen ta ett beslut snarast om hur vi går vidare men inställningen just nu är att det då blir en stämning från vår sida mot ComHem.

Vi är fullt medvetna om att det är ett problem för våra boende, men även för föreningen då vi har anslutningar till bokningssystemet i tvättstuga och föreningslokalen som nu är ur funktion. Vi har fått information om att det även förekommer att ComHems kundservice har försökt få medlemmar att ta nya avtal via fiberanslutningen, något som enligt uppgift är avsevärt dyrare än den lösning vi har nu. Om ni får detta erbjudande avvakta tills styrelsen kommer med nya besked. Se hemsida för löpande information.

//Styrelsen

UPPDATERING:

Nu har det uppdagats hos comhem att dom felaktigt har kopplat ur våran anläggning och tekniker SKA vara på väg ut för att åtgärda detta. Vi har varit väldigt tydlig att detta SKA lösas idag, helst igår. Vi inväntar återkoppling på detta när tekniker har lämnat klarrapport.

Gällande privatkunder som tagit Comhems avtal om fiber så har man idag 14 dagars ångerrätt enligt distansavtalslagen. Det finns alltså möjlighet att ligga kvar på coaxialanslutning när väl comhem har fått igång den.

Mvh Styrelsen

UPPDATERING 2:

Vi har nu en etablerad kontakt med en kille på comhem och det senaste budet är att det blir åtgärdat i EM. Comhem ber hemskt mycket ursäkt men nu står allt klart att det har blivit ett missförstånd från deras sida och att vi inte behöver tvångsmigreras.

Mvh Styrelsen

UPPDATERING 3:

Sedan några timmar tillbaka är åter anslutningen i drift och alla skall kunna se på tv igen samt använda sina (3 hål i väggen/ComHem) för internet mm.

På grund av allt detta så är för tillfället onlinebokningen av tvättstugorna ur funktion. Det kommer att åtgärdas snarast möjligt.

Mvh Styrelsen

HANTERING AV PERSONUPPGIFTER (GDPR)

BRF Ribban, samlar in och bearbetar dina personuppgifter för att tillhandahålla tjänster åt dig, för att informera dig om nyheter och uppdateringar om verksamheten.

När som helst har du rätt att få tillgång till, korrigera och radera dina personuppgifter och att invända mot bearbetning av dina personuppgifter. Du kan utöva dessa rättigheter genom att skicka ett e-postmeddelande till följande adress info@brfribban.se.

BRF Ribban förbinder sig att respektera och skydda dina personuppgifter och din personliga integritet i enlighet med gällande lagstiftning, branschregler och andra relevanta normer. Vi lämnar aldrig ut dina personuppgifter till tredje part utan ditt godkännande.

JAG FÖRSTÅR